Following the episode of Halacha Headlines Podcast on the topic of “Baalei Aveirah in Our Midst – How do We Deal With Them?” Harav Yosef Yeshaya Braun delivered a detailed follow-up shiur on the complex and thorny topic.
Following the episode of Halacha Headlines Podcast on the topic of “Baalei Aveirah in Our Midst – How do We Deal With Them?” Harv Yosef Yeshaya Braun of the Crown Heights Badatz delivered a detailed follow-up shiur on the complex and thorny topic.
In his shiur, Rabbi Braun addressed questions that pertain to shluchim and anash who deal with non-frum people, as well as how to deal with sensitive situations within the community.
AUDIO:
I’m wondering if there’s a better terminology can be used for those who haven’t yet embraced the Torah path?
I’m wondering what terms the Rebbe would utilize?
ח’רנ
ב”ה, כ”ח מ”ח, תשכ”ב
ברוקלין.
שלום וברכה!
במענה למכתבו מכ”ז חשון, בו כותב אודות השפעה על פ.
בכלל רואים במוחש שכשמשפיעים ע”י ידידים ומכירים – מצליחים יותר לפי ערך מאשר השפעה ישירה ע”י הקרובים ביותר, אלא שידברו פעם פעמיים ויותר, ולא להתפעל באם אין נראות תוצאות מידיות.
לכתבו באם יש לשבת בעיר פלונית מפני שמועה ששמע.
הנה בכלל אין אנו אחראים לשמועות פורחות, ועוד ועיקר אשר נאמר בתורה, תמים תהי’ עם ה’ אלקיך.
ומאחר שהכל בהשגחה פרטית, עלי החובה (והזכות) לעוררו על ההכרח וחובת גברא לקבוע עתים בלימוד פנימיות התורה, שבדורנו נתגלתה בתורת החסידות, קביעות בכל יום ובהוספה ביום השבת אשר קדש הוא לה’.
וכן מהנכון אשר יבדקו את התפילין שלו, ובטח מפריש לצדקה בכל יום בבקר קודם התפלה.
בברכה לבשו”ט בכל האמור.
בשם כ”ק אדמו”ר שליט”א
מזכיר
נ. ב. עוד מזכיר שמועה במכתבו בשם פלוני, שכאילו אמר אשר בנוגע לי”ג עיקרים, מי שחסר לו באמונה בהם אפילו בשוגג, אפיקורס מקרי, וע”פ ביאורו שמוסיף הנ”ל ה”נ גם באם אנוס גמור הוא וכמו תינוק שנשבה בין העכו”ם או בדרגא נעלית יותר, שמפרש באופן אחר מאמרי חז”ל.
ועיין רמב”ם הלכות תשובה פרק ג’ ה”ז השגת הראב”ד – שמוכח להיפך.
והוכחה ברורה יותר מהנראה במוחש בנוגע שלשת עיקרים הראשונים דכו”כ אין להם ידיעה בפירושם, ותוכנם האמיתי. (עיין חובת הלבבות בתחלתו שער היחוד ועוד ועוד) ובפרט ע”פ המבואר בארוכה, באר היטב, בספרי קבלה וחסידות.